mandag 7. august 2017

Trinn for Trinn : Fargelegging av Stitchery med Akvarellblyant

 Trinn 1:             Man trenger Akvarellblyanter, vann og pensel og bomullsstoff
Finn det motivet du vil sy og tegn av.
(Her svarer det seg å bruke en tynn markeringspenn som tåler vann) .



Begynn med ønskede farge og fargelegg slik du vanligvis gjør med en blyant. Her har jeg begynt med kaninene og fargelegger dem i bruntoner og kjolen får litt blått på seg. Pass på å ikke fargelegg alt på en gang, men ta det gradvis


Trinn 2:

Deretter tar jeg litt vann på penselen og stryker over det jeg har fargelagt, slik at blyantstrekene blir jevne og fargene "glir lett utover" motivet.
Pass på at der ikke er for mye vann, da kan det flyte "feil" vei. Bruke evt. litt papir for å dra av vannet av penselen. 

Trinn 3.


Deretter bruker man strykejernet og stryker over motivet for å fiksere fargen. Gå deretter på neste farge, som for meg ble å male hatten gul, og gjenta prosessen med pensel og strykejern.
Man tar hver enkelt farger for at ikke de skal blende seg og bli en brungørr farger,
for det vil man ikke ha.

Vil man ha sterkere farge så går man over med samme prosess: fargelegger, pensel og strykejern



Ikke glem at dette skal være kos, så ha de nødvendige tingene i nærheten av deg 😊

Trinn 4:


 Ett siste bruk av strykejernet til slutt så sier jeg meg fornøyd.


Tilslutt så er det bare  finne frem brodergarnet og "stitche" av hjertens lyst 😊
Jeg har kun brukt Aurifil 12wt på mitt bilde


Dette kan vaskes, men litt farge vil forsvinne underveis. Men da er det bare å "fikse litt på utseende" og ha på litt mer farge :D 

Fargeblyantene jeg har brukt finner du i nettbutikken til Lappelykke. Disse er av veldig god kvalitet og absolutt til å anbefale..
Trenger du en god pensel så finner du det og i nettbutikken :) 

Motivet jeg har brukt, finner du her i denne boken


Lykke til!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar